INFO

Gustavs Europa skulle expandera mot den amerikanska marknaden under namnet Gustav’s Europe & Beyond. Målet var att locka amerikanska resenärer med intresse för europeisk kultur och historia. För att bygga en solid strategisk grund genomförde jag omfattande målgrupps- och trendanalyser med stöd av både kvalitativa och kvantitativa metoder. Jag använde Google Trends och data från US Census Bureau för att kartlägga intresseområden, utbildningnivå och inkomst som mått på kulturkapital och köpstyrka. Analysen kompletterades med konkurrensanalyser och globala trendrapporter för att identifiera beteendemönster och framtida resetrender. Arbetet resulterade i en varumärkesstrategi och visuell identitet som positionerar Gustav’s Europe & Beyond inom lyxsegmentet för europeiska kulturresor. En boutique travel agency med fokus på djup och närhet.

Research & Analys

Varumärkesstrategi

Visuell Identitet

Digital Desgn

Framer Dev

2025

2025

GUSTAV'S EUROPE & BEYOND

GUSTAV'S EUROPE & BEYOND

"Med sitt lugna och professionella sätt leder Deni sina uppdragsgivare steg för steg mot klarhet och framgång. Han ser till att vi små företag med stor själ får stöd i det vi ofta saknar tid, energi eller full kompetens för. Vi är djupt tacksamma för hans ovärderliga hjälp i lanseringen av vårt boutique travel agency-brand, Gustav's Europe & Beyond, på den amerikanska marknaden våren 2025."

Gustav & Nilla

Gustav's Europe & Beyond

"Med sitt lugna och professionella sätt leder Deni sina uppdragsgivare steg för steg mot klarhet och framgång. Han ser till att vi små företag med stor själ får stöd i det vi ofta saknar tid, energi eller full kompetens för. Vi är djupt tacksamma för hans ovärderliga hjälp i lanseringen av vårt boutique travel agency-brand, Gustav's Europe & Beyond, på den amerikanska marknaden våren 2025."

Gustav & Nilla

Gustav's Europe & Beyond

"Med sitt lugna och professionella sätt leder Deni sina uppdragsgivare steg för steg mot klarhet och framgång. Han ser till att vi små företag med stor själ får stöd i det vi ofta saknar tid, energi eller full kompetens för. Vi är djupt tacksamma för hans ovärderliga hjälp i lanseringen av vårt boutique travel agency-brand, Gustav's Europe & Beyond, på den amerikanska marknaden våren 2025."

Gustav & Nilla

Gustav's Europe & Beyond

NÄSTA PROJEKT