INFO

Min praktik på Placebrander blev en fördjupning i hur identitet formas genom platstillhörighet. Arbetet bestod av research, analys och insiktsarbete kopplat till platsutveckling. Jag kombinerade data, insikter från intervjuer och kulturella signaler för att identifiera mönster i hur samhällen förändras – och hur detta kan användas för att utveckla platsvarumärken med förankring i lokal identitet. I arbetet med Tidaholms Kommun bidrog jag med ett utforskande analysunderlag där jag undersökte hur subkulturella uttryck påverkar platsens berättelse och riktning. Arbetet byggde på research, benchmark och analys av kulturella yttringar, med syftet att identifiera hur lokala rörelser kan vara en resurs i platsvarumärkets utveckling. Till Huskvarna Folkets Park arbetade jag med research, analys och utformning av workshopmaterial som låg till grund för de slutliga rekommendationerna. Utöver insiktsarbetet ansvarade jag för layouten av slutrapporten, baserat på en grafisk profil utformad av Caroline Franzén. Med hänsyn till sekretess visas inga rapporter offentligt.

Research & Analys

Grafisk Design

Trendanalys

2024

2024

LIA

LIA

"Deni utmanar på ett fint och klokt vis. Har hög kreativ höjd och är en härlig person att ha i sin jobbvardag. Förmåga att se samband och att ställa rätt frågor. Superglad över att få ha jobbat tillsammans med Deni!"

Sofie Gunnarsson

Placebrander

"Deni utmanar på ett fint och klokt vis. Har hög kreativ höjd och är en härlig person att ha i sin jobbvardag. Förmåga att se samband och att ställa rätt frågor. Superglad över att få ha jobbat tillsammans med Deni!"

Sofie Gunnarsson

Placebrander

"Deni utmanar på ett fint och klokt vis. Har hög kreativ höjd och är en härlig person att ha i sin jobbvardag. Förmåga att se samband och att ställa rätt frågor. Superglad över att få ha jobbat tillsammans med Deni!"

Sofie Gunnarsson

Placebrander

NÄSTA PROJEKT